Kom godt igang
Til Mac
- Gå ind på vores hjemmeside her, for at hente programmet til Mac.
- Kør filen og afvent at installations vinduet nedenfor kommer frem.
- Kør installation igennem når installationen er fuldført [Log ind] med dit brugernavn og kode.
- Du kan nu valge hvilke mapper der skal vælges til automatisk backup dette gøres ved at klikke på “+” knappen og tilføje en hovedemappe ad gangen indtil alle dine vigtige mapper er valgt.
- Du kan nu valge hvor ofte vi skal opdatere din backup ved at klikke på “Køreplan…” samt evt. vælge en Opbevaringpolitik, slut af med at klikke “Backup nu” Din backup er nu igang og du kan
lukke alle vinduerne ned, og den kører nu backup i baggrunden.
Til Windows
- Gå ind på vores hjemmeside for at hente programmet til Windows. https://trustbox.dk/download-trustbox
- Kør programmet og klik på [Installer] og vent venligst på at installationen færdiggøres.
- Skriv dine login informationer og klik [Log ind]. Vælg nu Automatisk Konfiguration.
- Du kan nu vælge kontotype. Vi anbefaler man vælger normal konto og klikker [OK]
- Vælg mellem Smartscanner eller at vælge dine filer manuelt og klik [Næste] (vi anbefaler manuel valg af filer)
- Vælg nu dine filer til backup ved at sætte flueben i de mapper/filer du ønsker og klik [Næste]
- Vælg nu i hvilket tidsinterval din backup skal køre og hvor vidt du ønsker email rapporter mm. slut af med at klikke [Næste]
- Din backup er nu igang og du kan klikke på [Afslut] og lukke begge vinduer, da din backup stadig fortsætter i baggrunden.
Download PDF guide her
Du kan dele fuldt uploadede filer fra din backup på dit dashboard online, og disse kan deles gennem email til direkte download.
Fildeling fra Dashboard
- Log ind på dit dashboard online dashboard.trustboxbackup.com eller gennem programmet via [Dashboard] knappen
- Klik på [Min backup] find frem til filen/mappen du vil dele og klik rediger [Min konto] her vælger du [Del]
- Indtast nu email, navn og en valgfri besked, slut af med at klikke [Del]
Download PDF guide her
Med Trustbox kan du altid tilgå dine filer, uanset hvor du er. Ved opstart modtager du en velkomstmail, som indeholder dine login oplysninger.
Du kan hurtigt og simpelt finde dine filer online hos Trustbox, ved at følge disse få trin:
- Gå ind på dit kunde dashboard online dashboard.trustboxbackup.com
- Tast dine logins og klik på [Login].
- Klik nu på fanen [Min backup].
I søgefeltet øverst kan du søge imellem alle dine computere/tablets/smartphones, og efter en hvilken som helst fil.
Du kan også dobbeltklikke på den computer/enhed du ved filen ligger på, for at grave rundt i den på almen vis.
Skal du hente flere filer anbefaler vi at man bruger vores gendannelses værktøj i selve programmet:
- Dobbeltklik på dit Trustbox Backup icon på skrivebordet, herefter klik på [Vis / Gendan]
- Marker filer/mapper til download og klik på knappen [Gendan valgte] vælg nu hvor filer/mapper skal gemmes og klik [OK]
- Din gendannelse/download går nu igang dette kan godt tage lidt tid alt afhængelig af din internet hastighed og mængde data valgt.
Hos Trustbox gemmer vi ubegrænsede versioner af dine filer du har uploadet til os. Du vil derfor altid kunne genskabe dine tidligere versioner hvis noget skulle være gået galt.
Vær opmærksom på: Dette kan kun gøres fra gendannelses værktøjet i programmet og ikke på dit online kunde dashboard.
Du finder dine tidligere versioner her:
- Åbne programmet og klik på [Vis / Gendan] knappen
- Find den/de filer du skal have en tidligere version af
- Vælg den version du ønsker på dropdown listen ud fra den pågældende fil
I søgefeltet til øverst til venstre højre kan du søge imellem alle dine computere, og efter en hvilken som helst fil.
Du kan også dobbeltklikke på den computer du ved filen ligger på, for at grave rundt i den på almen vis. - Når du har fundet filen, kører du gendannelse/download på filen/filerne
OBS! Du har også mulighed for at gendanne efter en bestemt dato med dato valg i toppen, så hele mapper/computere kan hentes fra en bestemt periode.
Opret en ny backup bruger og tildel plads:
Hos Trustbox kan man oprette flere brugere/logins på sin løsning, ønskes dette brug denne guide.
- Gå ind på dit kunde dashboard online: https://dashboard.trustboxbackup.com og login med dine oplysninger fra velkomstmailen du modtog ved opstart.
- Under feltet Tools på første side klikker du på [Opret Bruger Konto].
- Udfyld nu brugerens info, herunder blandt andet email, adgangskode og konto størrelse (GB)
OBS! Oprettelse af en ny bruger konto kræver du som minimum har 1 GB ikke allokeret/tildelt plads ledig. Er alt din plads allerede tildelt kræver det at du deallokere noget plads fra en af dine andre brugere under feltet [Backup brugere] i hovede menuen. Dette gøres på følgende måde.
- Klik på feltet [Konto] i hovedemenuen herefter vælg [Backup brugere]
- Klik på Rediger [Min konto] ud fra den bruger du ønsker plads frataget fra og vælg [stift konto størrelse]
- Skriv herefter ny konto størrelses i GB og slut af med at klikke [Gem og luk]
Download den nyeste Online Backup-klient fra https://trustbox.dk/download-trustbox
- Installer Online Backup-klienten.
- Log ind på Online Backup-klienten
- Første gang du logger ind fra en “frisk” installation, bliver du bedt om at vælge konfiguration. Du kan vælge at bruge automatisk (anbefalet) eller avanceret.
- Alle nye enheder vil blive angivet som deres lokale “enhedsnavn” i skyen.
General info
Vi gjort det nemt for dig og din virksomhed at overkomme ransomware angreb.
Den første ting du burde, er klart at afkoble den ramte pc fra internet og strøm, for at begrænse skaden og for at stoppe virussen i at sprede sig yderligere. Derefter er det bedst at formatere den ramte pc for at sikre sig at den er helt fri for malware/virus.
Når computeren er helt formateret og ren, går du simpelthen bare ind og installerer Trustbox Backup som det første, her inde i vores software har vi et gendannelses værktøj, hvor du kan gendanne dine data fra en specifik dato, her vælger du bare dagen før du blev ramt og din filer vil være som fra før skaden skete. Var du midt i noget arbejde da uheldet skete, går du selvfølgelig bare ind og henter det som det første via online dashboard eller programmet, hvorefter du kører gendan af det resterende og lader gendannelsen køre i baggrunden, så du kan forsætte fra hvor du slap.
I en digitaliseret verden er sikkerheden online yderst vigtig. Derfor har sikkerheden topprioritet hos Trustbox, hvorfor vi laver backup af dine filer og alle efterfølgende versioner, på flere forskellige servere.
Du vil derfor aldrig kunne miste dine data og har størst mulig sikkerhed ved udsættelse for f.eks. tyveri, harddisk nedbrud, brand, eller virus. Hertil har vi allieret os med prisvindende serverhoteller, hvor alle data tildeles AES-256bit kryptering. Selv samme kryptering benyttes sikkerhedsmæssigt af det danske forsvar i dag.
Samtidig benytter vores serverhotel det der kaldes en ”enterprise grade firewall”, som blot gør lagringen af dine data endnu mere sikker. Vi giver dig sågar muligheden for at få dine data krypteres i selve overførselsfasen, samt før og efter overførelsen.
Med Trustbox de-duplikeres dine filer. Vi vil ved hver enkel fil lave et “hash”, som kan betragtes som filens fingeraftryk. Herved slipper du for at uploade filer som ikke er lavet ændringer på, når de allerede ligger i skyen.
Dette sørger vores klient helt automatisk for, så du kan koncentrere dig om dit arbejde. Det vil sige at har du f. eks sat din backup til at køre en gang i timen, så er det kun nye ting og ændringer den behøver at uploade hver time, den scanner lige alle filerne for en god ordens skyld for at se om der sket noget nyt siden sidst, er der sket en ændring i en fil så tager den selvfølgelig den med så har du også muligheden få at gå tilbage i tiden på alle dine filer, hvis der for eksempel skulle være lavet en fejl på den nye fil.
Så regn med første backup tager lidt tid, men når det så er overstået vil det være en forholdsvis lille opgave den har fremover.
Hos Trustbox kan du dele din backup konto op i så mange brugere du har brug for.
Hvis for eksempel dine medarbejder ikke må se hvad ledelsens har i sin backup, så kan du med fordel dele din konto op. Her bestemmer du selv om de skal have almindelig rettigheder eller om deres rettigheder skal være mindsket, så de f. eks ikke kan slette filer fra deres backup uden tilladelse fra en administretor osv.
Adminitratoren kan stadig danne sig et overblik over de forskellinge underbrugere og bland andet se forbrug og om alt kører som det skal, fra deres online dashboard. Du bestemmer selv om det skal bruges til at give familliens teenagere deres egen backup konto, så du ikke kan se deres private filer eller revisionsardelingen skal have en separat konto til regnskabet, vi sætter ingen grænser fra vores side.
Vi opdaterer løbende vores software for at følge med tiden.
Du vil derfor i ny og næ skulle downloade og installere en ny version, dette sker dog helt automatisk når tiden er inde via en popup ved uret på din computer, her skal du bare dobbelt klikke på og den går i gang med download af den updateret version. kør det nu og du er nu up to date igen.
Trustbox backup
Denne videnbaserede artikel dækker den Native Exchange Backup med Trustbox Online Backup & Recovery Manager (OBRM), der gør det muligt for kunderne at planlægge full og incremental backup af deres Exchange-databaser.
Krav
-
- Understøtter MS Exchange Server 2010 og 2013
- OBRM skal installeres på samme maskine, hvor MS Exchange Server er installeret
- Den person, der opretter Exchange-sikkerhedskopien, skal kende Windows-kontooplysninger, der har tilladelser til sikkerhedskopiering af Exchange-databaser (se følgende Microsoft KBA. Normalt bruges Exchange Administrator credentials (eller legitimationsoplysninger til Exchange Management Console) til at konfigurere MS Exchange Backup.
- Backup Exchange Databaser med OBRM
Kom i gang
Efter at Trustbox OBRM er installeret, og Exchange-databaserne findes på maskinen, kan Backup-proceduren startes.
- Start OBRM applikationen
- Klik på skruenøgleikonet/konfigure ved ”MS Exchange Backup” feltet
- Programmet vil kræve legitimationsoplysninger for Exchange Management Console:
- Vælg Exchange-maskinens domæne fra rullemenuen og indtast de relevante legitimationsoplysninger
- Hvis legitimationsoplysningerne er korrekte, vises listen over Exchange-databaser, der er tilgængelige til sikkerhedskopiering
- Hvis der vises en forbindelsesfejl efter indtastning af legitimationsoplysningerne, til Exchange Management Console, Kontroller venligst at legitimationsoplysningerne er korrekte.
Databasevalg, Opbevarings politik og Godkendelses Politik
- Vælg databaser til sikkerhedskopiering
- Angiv følgende indstillinger for hver database du har valgt separat:
- Opbevarings politik for Exchange backups (Fuld og Incremental): Hvor længe backup skal gemmes i skyen
- Vælg eller fravælg at Opbevare den seneste kopi af Exchange-databasen lokalt ved Temp-mappesti (kan være nødvendig for en hurtig genoprettelse i tilfælde af problemer med Live-database):
- Temp-mappesti bruges til at gemme Exchange-databasefil (* .edb) og logfiler oprettet af Exchange VSS-skribent efter anmodning fra OBRM-applikation. Det bruges også til at gemme den nyeste kopi af Exchange-databasen lokalt, hvis indstillingen er markeret. Mappen kan være enten en lokal eller placeret på en netværksmappe \ NAS i det lokale netværk. Størrelsen af databasen skal tages i betragtning ved valg af Temp-mappen. Mindst påkrævet ledig plads til Temp-mappen er størrelsen af databasen (eller databaser, hvis den samme mappe er konfigureret til flere af dem)
- Når du tilslutter til en netværksmappe, skal du indtaste de relevante Windows-legitimationsoplysninger for at få adgang til denne mappe. Windows-brugeren skal have FULD tilladelser til denne mappe (for at kunne læse / skrive / ændre / slette filer):
- På denne side kan der vises advarsler, der er relateret til Exchange Server-konfiguration, f.eks. “Slå venligst deaktivere funktionen til cirkulær logning.”
* Med denne funktion aktiveret, vil inkrementelle backup ikke køre (se Microsoft KBA for yderligere detaljer). - Når Temp-mapper er valgt for alle markerede databaser, bliver næste indstilling aktiv. Klik på Næste for at konfigurere backupkøreplanen.
Planlægningsindstillinger
Disse er standardplanlægningsmuligheder for Exchange-databasebackups:
- Sikkerhedsplanen er konfigureret for alle markerede databaser. Den hyppigste tidsplan følger:
- Fuld backup hver anden dag
- Incremental backup hver 1 dag
- Minimumskrav på plads angiver, hvor meget plads der kræves i Temp-mapper og i skyen for at sikkerhedskopiere valgte databaser;
- Hvis valgmuligheden backup, selvom Windows-bruger ikke er logget på, er valgt, skal Windows-legitimationsoplysninger konfigureres til den Windows-konto, hvorpå sikkerhedskopierne skal køre. Muligheden er at foretrække for Exchange-sikkerhedskopier, da de normalt er tændt, men administratoren er logget ud fra operativsystemet:
- For at modtage sikkerhedskopieringsrapporter efter sikkerhedskopierne skal du vælge indstillingen Send e-mail-rapporter i slutningen af backup og udfylde den e-mail-adresse, som sikkerhedskopieringsrapporterne skal sendes til.
- Hvis det er nødvendigt at starte backup herefter færdiggørelsen af guiden, skal feltet Kør backup i slutningen af guiden kontrolleres:
- Når alle nødvendige felter er udfyldt, skal du klikke på “Udfør” knappen for at fuldføre guiden.
Hvis Kør sikkerhedskopiering i slutningen af guiden er valgt, startes sikkerhedskopien straks, og følgende fremskridt vises vedrørende sikkerhedskopiering af hver valgt database (klik på “Vis detaljer” og fjern markeringen “Luk ved fuldførelse”) for at se detaljerne i backup.
-
-
- Den nuværende Exchange-backup-fremgang kan kontrolleres i overvågningsafsnittet. Klik på Zoom in ikon for at vise detaljer om backupen:
- Rapporteringsafsnittet viser status for tidligere backupopgaver. Brug Backup Type filter til kun at få MS Exchange backup jobs:
- Følgende databaseegenskaber opdateres efter at have taget Exchange-backups med OBRM:
-
Gendannelse af MS Exchange-databaser fra skyen med OBRM
Brug OBRM-applikationen til at gendanne beskyttede Exchange-databaser til den lokale maskine:
-
-
- Klik på Vis \ Gendan for at navigere til de data, der er gemt i skyen
- For at gendanne databasen til en valgt dato, gendan den forrige FULL backup (højreklik med musen> Gendan) med den efterfølgende inkrementale backup. Når du importerer databasen, vil det være muligt at vælge den nødvendige dato:
- Vælg den placering, du vil gendanne filer til, og klik på OK
- Vent til genoprettelsen er færdig
-
Gendannelse til MS Exchange-server
Exchange database recovery kan udføres på forskellige måder, såsom:
-
-
- Gendannelse af database til en Recovery-database:
technet.microsoft.com/en-us/library/dd876954 - Disaster Recovery for databasen:
technet.microsoft.com/en-us/library/dd876880
practical365.com/exchange-server/exchange-2010-database-portability-disaster-recovery
- Gendannelse af database til en Recovery-database:
-
Denne artikel dækker den indbyggede SQL Backup-understøttelse til vores Online Backup & Recovery Manager (OBRM), der giver kunderne mulighed for at planlægge fulde og differential backups af deres SQL-databaser.
Krav
- Understøtter SQL-servere: 2008, 2008 R2 og 2012.
- OBRM-applikationen skal installeres på samme maskine, hvor MS SQL Server er installeret.
- MS SQL Server 2008 eller 2012 Shared Management Objects (sharedmanagementobjects.msi) og Microsoft System CLR-typer (SQLSysClrTypes.msi) skal installeres.
Backup af SQL-databaser med OBRM
Når OBRM v6.5.0 + installeret og SQL DB oprettet på maskinen, kan Backup-proceduren startes.
-
- Start OBRM applikationen
- Klik på skruenøgleikonet/konfigurer ved feltet MS SQL Server Backup;
Databasevalg, Opbevarings Politik og Godkendelses Politik
-
-
- OBRM registrerer automatisk og lister understøttede SQL-databaser, vælg kun databaserne der skal tages backup af.
-
Hvis databasen allerede er sikkerhedskopieret, vises de sidste fulde og differential backupdatoer
-
-
- Vælg de nødvendige muligheder for backup og opbevaring
- Brugeren kan indstille opbevarings politikkerne for de fulde og differentielle backups baseret på antal dage gammel.
-
Kun en enkelt Fuld og eventuelt en enkelt Differential backup-fil er nødvendig for at gendanne din SQL-database.
Hvis du har besluttet at gemme den seneste kopi af backup lokalt (gemmes den og opbevares i den mappe, du vælger som “Temp-mappesti”), skal du kontrollere korrespondentfeltet.
Hvis du ikke vil bruge de nuværende legitimationsoplysninger, skal du fjerne markeringen af Brug Windows-godkendelse og udfylde brugeroplysningerne du foretrækker.
Glem ikke at teste forbindelsen for at være sikker på, at valgte legitimationsoplysninger kan bruges.
“Temp-mappesti” bruges til at gemme SQL-databasen (erne), der er valgt til sikkerhedskopiering, mens den behandler og forbereder online backup (opretter en backupfil, komprimere, kryptere og derefter overføre den). Mens du udfylder Temp-mappestifelt, kan du vælge forskellige legitimationsoplysninger, afsat til den valgte vej. Temp-mappesti og dens legitimationsoplysninger skal indstilles for hver database separat.
-
-
- Når du er færdig med backupindstillinger, skal du klikke på Næste for at planlægge din backup køreplansindstillinger
-
Hvis du vælger Backup, selvom Windows-bruger ikke er logget på, skal du angive de legitimationsoplysninger for den konto, hvor backup kører.
Glem ikke at udfylde den e-mail-adresse, som backupsrapporterne skal sendes til.
Hvis du vil have, at Backup-jobbet kører lige efter du er færdig med guiden, skal du markere feltet Kør backup i slutningen af guiden.
-
-
- Når alle nødvendige data er udfyldt, skal du blot klikke på Udfør for at fuldføre guiden.
-
Hvis du valgte Kør backup i slutningen af guiden, starter din backup straks.
Gendannelse af SQL-databaser med OBRM
Brug OBRM til at gendanne beskyttede SQL-databaser til din lokale maskine ved at vælge Gendan-fanen som genopfrisker dit backup sæt
-
-
- Vælg Gendan
-
Valg af din database (r)
-
-
- Find din maskine, database og datoen for backup, du vil gendanne
- Fuld Backup
- Differential Backup
- Find din maskine, database og datoen for backup, du vil gendanne
-
For bedst opsvingshastighed kan det være bedst at først genoprette den fulde til din maskine uden at vælge differentierne. Derefter skal du gå tilbage og vælge den differentielle backup-fil, som du gerne vil gendanne.
- Højreklik på museklik på den valgte .bak-fil og vælg Gendan
- Vælg placeringen for den genoprettede fil, og klik på OK
- Vent til genoprettelsesprocessen færdiggøres
Gendannelse til SQL
Når du har de sikkerhedskopieringsfiler, du har brug for på din lokale maskine, skal du bruge SQL Management Studio til at genoprette den fulde og efter dette – differential backup, hvis der eksisterer.
Instruktioner kan findes her
Følg disse trin for at sikkerhedskopiere et netværksdrev.
- Log på Backup Application
- Klik på skruenøgle ikonet/Konfigurer ved feltet ”Backup”
- Vælg Scan ikke, når du bliver spurgt, om du vil bruge den automatiske scanner
- Herfra vil du se et fuldt fil / mappetræ på din computer, vælg indstillingen “Tilføj netværksforbindelse”
- Tilføj netværkslokationen for \\ server \ share og indtast de legitimationsoplysninger, der er nødvendige for at få adgang til NAS / enheden
• Hvis du modtager en fejl relateret til “Flere forbindelser ikke tilladt” – Prøv at bruge IP-adressen i stedet for UNC-stien.
Herfra kan ”næste” knappen være grå i et stykke tid. Dette skyldes, at Trustbox har adgang til NAS og opretter en lokal database for de valgte filer. Dette beregner også mængden af plads, der kræves for at sikkerhedskopiere filerne. Når softwaren er færdig med dette, lyser ”næste” knappen, og du vil kunne klikke på og fortsætte.
Backup af Outlook og Windows Mail
-
- Åbn og log ind på Trustbox-applikationen
- Klik på skruenøgle ikonet/Konfigurer ved feltet ”Backup”
- Vælg indstillingen ”Scan ikke” (vælg filer manuelt)
- Vælg .PST-fil – Følg stien ved at klikke på C:> drev> brugere> dit brugernavn> appdata> lokal> microsoft> outlook (Dette er standardplaceringen)
- Afslut sikkerhedskopieringsplanen
Du kan også med fordel køre backup af din mail som en sideløbende backup via ”Avanceret mappe backup”
Dette gøres på følgende måde:
-
-
- Åbn og log ind på Trustbox-applikationen
- Klik på skruenøgle ikonet/Konfigurer ved feltet ” Avanceret mappe backup”
- Klik på knappen ”Tilføj”
- Vælg outlook-mappen – Følg stien ved at klikke på Min pc > C:> drev> brugere> dit brugernavn> appdata> lokal> microsoft> outlook (Dette er standardplaceringen)
- Afslut sikkerhedskopieringsplanen
-
Backupsoftwaren har 3 muligheder for caching. Formålet med cachen er at fremskynde efterfølgende uploads, og det kan være yderst nyttigt i situationer, hvor en fil konstant ændrer sig.
Du kan ændre caching-indstillingen ved at logge ind i softwaren og gå til Menu> Avancerede indstillinger> Cache indstillinger.
Her er de tre muligheder:
- Genoverfør hele fil: Denne indstilling gør netop det, den overfører hele filer fra computeren til skyen uanset hvilke dele af den pågældende fil der er ændret. Når filen er i skyen opdateres versionerne efter behov. Denne mulighed har det mindste krav til lokalt lager opbevaringskrav, men det største båndbreddebehov.
- Brug binary komprimering: Denne indstilling lagrer hver fil lokalt i den separate cache. Det har det største lokale lagringsbehov (stort set lig med størrelsen af backup-sæt), men giver softwaren mulighed for nemt at udvælge kun de dele af filer, der er ændret og overføre dem. Det har det største lokale lager opbevaringskrav, men det laveste båndbreddebehov.
- Brug TrustBox Intellicache (Standardindstilling): Det bedste af begge verdener. Kun filer, der skal caches, kopieres over, så kun de dele af filer, der er ændret, kan udvælges og overføres. Dette har et lidt større lagringsbehov end Genoverfør hele filen og lidt mere båndbredde end Binary Compression.
- Hvis Trustbox optager for meget lokalt rum, og du skal slette cachen, kan du slette den ved at gå til den følgende mappe og slette dens indhold.
- Når dette er blevet slettet, genopretter softwaren de nødvendige cachefiler til nye / opdaterede filer.
Sådan slettes cachen:
Online Backup og Recovery Manager: C: \ ProgramData \ Online Backup og Recovery Manager \ Online Backup Cache
Sådan ændrer du standard cache-placering:
Hvis du vil beholde cachen på din lokale maskine, men gem den på en anden placering, kan du gøre det ved at gå til Menu> Avancerede indstillinger> Mapper. Herfra kan du ændre placeringen af cachemappen.
Det tekniske
Med Trustbox de-duplikeres dine filer. Vi vil ved hver enkel fil lave en “hash”, som kan betragtes som filens fingeraftryk. Herved slipper du for at uploade filer som ikke er lavet ændringer på, når de allerede ligger i skyen. Dette sørger vores klient helt automatisk for, så du kan koncentrere dig om dit arbejde.
Hvor og hvorledes bliver data sikret?
Trustbox backup gør det muligt at gemme filer i overensstemmelse med offentlige og regionale regler, såsom HIPAA, Safe Harbor, GLBA og Sarbanes-Oxley.
Vores testede og prisvindende datacentre er overvågede 24 timer i døgnet, 365 dage om året. De er nedkølede og brandsikrede, for at sikre optimal opbevaring og håndtering af data. Vores datacentre er placeret i både USA og Europa. Dette for at opretholde de bedst mulige priser og dataregler for vores kunder. Vi har flere forbindelser med høj båndbredde/lav ventetid, så kunder kan flytte data hurtigt, uanset hvor de befinder sig i verden.
Med Trustbox backup har du flere konto sikkerhed muligheder, når du skal vælge din backupkonto – alle er topsikrede.
Normal
Her har du mulighed for at genskabe dit password hvis du skulle glemme det. Med denne løsning er dine filer dobbelt krypterede.
UltraSafe
Som noget helt unikt har du hos Trustbox mulighed for at gøre dine filer 100% private. Det kalder vi UltraSafe. Med UltraSafe er det end ikke muligt for Trustbox at udlevere dine filer til myndigheder eller retsinstanser. Med denne løsning er det dig og kun dig som har passwordet til din konto. Det betyder også, at vi ikke kan genskabe dine data, hvis du mister passwordet.
UltraSafe MAX
Med denne løsning er det dig og kun dig som har passwordet til din konto. Du har med dette valg samtidig et passphrase, til yderligere at højne sikkerheden. Det betyder at vi ikke kan genskabe data, hvis du mister et af disse. Her er det alene dig der har krypteringsnøglen til din løsning, hvorfor du ikke vil kunne dele filer med vores tjeneste. Tjenesten er som et af de eneste i verden 100% privat.
I en digitaliseret verden er sikkerheden online yderst vigtig. Derfor har sikkerheden topprioritet hos Trustbox, hvorfor vi laver backup af dine filer og alle efterfølgende versioner, på flere forskellige servere.
Du vil derfor aldrig kunne miste dine data og har størst mulig sikkerhed ved udsættelse for f.eks. tyveri, harddisk nedbrud, brand, eller virus.
Hertil har vi allieret os med prisvindende serverhoteller, hvor alle data tildeles AES-256bit kryptering. Selv samme kryptering benyttes sikkerhedsmæssigt af det danske forsvar i dag. Samtidig benytter vores serverhotel det der kaldes en ”enterprise grade firewall”, som blot gør lagringen af dine data endnu mere sikker.
Vi giver dig sågar muligheden for at få dine data krypteres i selve overførselsfasen, samt før og efter overførelsen. Udover dette har du også mulighed for at gøre din løsning 100% privat med en personlig krypteringnøgle så alene du kan dekryptere dine filer.
Trustbox giver dig mulighed for at tage backup af præcis det du ønsker. Der findes dog filer som vi stærkt fraråder at tage backup af, for kundeoplevelsens skyld.
Filer fra styresystemet
Filer fra Windows og Macs styresystem skal ikke vælges til backup. De er typisk helt ubrugelige ved et uheld, men kan samtidig sløve din computer såfremt de vælges.
Programmer
De fleste programmer vil nægte at blive kopieret, hvorfor vi fraråder at vælge programmer til backup.
Herunder kan du se de mere tekniske områder man ikke bør vælge:
Windows
- “C:\Windows”
- “C:\Program Files” – “C:\Program Files (x86)”
- “C:\Users” – “C:\Documents and Settings” (Her bedes man alene vælge de brugbare mapper)
- “C:\Users\{username}\AppData”
- System settings
- System filer
- “C:\Users\{username}\Ntuser.dat”
- Tredjeparts programmer
- Hjemmesider
Mac
- “/User/” (Her bedes man alene vælge de brugbare mapper)
- “/Library/” (Her bedes man alene vælge de brugbare mapper)
- Applications
- Utilities
- Downloads
- Public
- Trash
- Time Machine
- Hjemmesider
TrustBox understøttes af flere forskellige styresystemer.
Windows
Windows XP (ældre version)
Windows Vista
Windows 7
Windows 8
Windows 8.1
Windows 10
*Trustbox til Windows indeholder “Tilføj netværksforbindelse” mulighed.
Windows Server
Windows server 2003 (ældre version)
Windows server 2008
Windows server 2012
Windows server 2016
Mac
Mac OS X 10.8 “Mountain Lion”
Mac OS X 10.9 “Mavericks”
Mac OS X 10.10 “Yosemite”
Mac OS X 10.11 “El Capitan”
Mac OS X 10.12 “Sierra”
*Linux backup understøttes af netværket-mapping til en pc eller Mac.
SQL
Den almene backup understøtter SQL 2008, 2008 R2, 2012 og 2012 R2, 2014, 2016.
Exchange
Den almene backup understøtter Exchange 2010, 2013 og 2016.
*For enhver Exchange eller SQL Server uden for disse versioner skal du bruge vores bare metal-løsning til sikkerhedskopiering.
Vigtigt: For at Trustbox kan fungere, skal din computer være tændt.
*Alle platforme giver adgang til din konto via kunde dashboard i din browser.